Sider

tirsdag 1. juli 2008

Ut i det blå - til Larvik

Mandag 30. juni og siste dag i ferien. Anne Lill skulle egentlig reise til Skien og jeg skulle følge henne til Larvik og vi skulle har et venninnetreff der. Men treffet måtte utsettes, Anne Lill skulle ikke til Skien før tirsdag og mandagen var derfor uten planer. Men vi hadde togbilletter i lommeboken. Hilde ble spurt om hun ville være med og takket ja. Så jentene satte seg på toget til Larvik.

Anne Lill hadde vært i Larvik så vidt det var, mens for meg og Hilde var dette en ny by. Vi spaserte opp til torget. Der var det masse kasser med gamle og nye bøker. 3 bøker havnet i min veske. Polyanna og Polyannas ungdom av Elanor H. Porter. Bøkene var fra henholdsvis 1914 og 1915 og kostet den nette sum av kr 50,- pr stk. Språket bærer preg av at det er gamle bøker. Gleder meg til å lese dem. I tillegg havnet det en sangbok fra 1967 i posen. Masse kjente sanger, så nå har jeg oppslagsverk.

Utsikt fra torget og nedover "gaten"........













Dagens lunsj ble BLT-sandwich. Masse kylling, bacon og salat. Og deilig sprøtt brød. Kjempeporsjon.












Utsikt fra torget. Her slappet vi av med en is før vi fortsatte shoppingen.










På Bennis musikk havnet det et par CD'er i posen. Det var George Frideric Händels Messiah og en plate av Jussi Bjørling.

En herlig tur med gode venner.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar