Sider

lørdag 7. juli 2012

Sommerens kirkebesøk

Det har ikke blitt så mye kirker under sommerens Berlin-tur. Det er mange flotte kirker der, men tiden strakk ikke til for å gå innom alle.

Berliner Dom hadde vært fint å vært innom - og det skal jeg nok neste gang.


Men en kirke var jeg innom. Og det var Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche. Kirken ble sterkt skadet under bomingen under andre verdenskrig og deler av det gamle tårnet står fremdeles. Rundt det er det bygget en ny kirke   med blå glassmalerier. Dette gir en vakker stemning innendørs. 



Begge bildene er tatt av meg med min Sony Ericsson Xperia Arc. 


Flere bilder av Gedächtniskirche finner dere på google

2 kommentarer:

  1. For en vakker blåfarge :)

    SvarSlett
  2. Jeg kunne godt tenke meg sjalgarn i den fargen og en flott mønster.....

    SvarSlett