Sider

torsdag 2. januar 2014

Nytt år - og en oppsummering av det gamle.

Første halvdel av året var preget av masse jobbing.  Men allerede i februar tikket det inn en melding om at stillingen jeg hadde lyst på skulle lyses ut. Jeg søkte, ble innkalt på intervju, fikk jobben og sa opp. Alt i løpet av mars. Og i juli begynte jeg i ny jobb.

I juli gikk turen til London. Og endelig fikk jeg sett Les Miserables på scenen i London. Det var selvfølgelig fantastisk - og det tok 25 år fra jeg så den første gang til jeg endelig så den i London.




Ellers var juli preget av ny jobb. Det er slitsomt å begynne i ny jobb. Nye systemer, nye kollegaer, nye rutiner..... nytt nytt nytt. Heldigvis så begynte jeg et sted jeg har jobbet tidligere så noe var kjent, men mye var nytt og til tider føltes det håpløst. Men øvelse gjør som kjent mester (selv om jeg nok må øve noe mer) og tingene begynner å bli bedre.

I tillegg til all jobbingen så var året (selvfølgelig) preget av kulturelle innslag. I 2013 klarte jeg ikke å holde oversikt over alt jeg fikk med meg. Og der sommeren tidligere var preget av et par måneders tørke - var det i år opp til flere forestillinger.

Juli ble også måneden med engstelse. Mamma ble alvorlig syk og lå to uker på sykehuset. Hun har de siste årene stadig vært ut og inn på sykehuset pga nyresvikt, men denne gangen ble det skikkelig langvarig. Etterpå fikk hun en korttidsplass på aldershjemmet for å komme seg før hun flyttet hjem igjen. Dessverre kom hun aldri hjem igjen, men døde stille og rolig i august. Dette medførte jo at høsten ble brukt til rydding i barndomshjemmet og det er nå lagt ut for salg.


Av turer i inn- og utland så har Trondheim, Kristiansand, Karlstad, Helsinki og Gøteborg vært destinasjoner utenom London. 4 av 6 steder inneholdt kulturelle aktiviteter og det er jo aldri feil.

Så til oppsummeringene:

Bøker - 26 bøker ble lest og 7 lydbøker hørt. Det har i grunnen vært passe.
Kulturelle utskeielser - tja... jeg mistet vel tellingen allerede i januar så jeg aner ikke. Men i snitt 1-2 i uken skulle tilsi noe sånn som 75-80 kvelder på teater og opera i inn- og utland. Den første var 4. januar og den siste var 31. desember.
Håndarbeid: Det ble 75 små og litt større prosjekter gjennom året. En god del garn forsvant ut av lageret, men nesten like mye kom inn igjen. Så summa sumarum er lageret nesten like stort. Men litt kos skal man jo ha.


1 kommentar:

  1. Det var et innholdsrikt år på godt og vondt. Klem til deg for det vonde, og heder for alle produktene og alle kulturutskeielsene!

    Gode ønsker for 2014!

    SvarSlett