Sider

mandag 10. februar 2014

Strikkehelg

Dette har vært en rar helg. Første morsdag uten at jeg har sendt blomster, ringt eller noe. Blir noen sånne rare dager det første året etter at mamma døde tenker jeg.


Men med OL på tv, historiske program på youtube og sofa, strikketøy og te så har helgen gått.

Jeg hadde 2 faerytalenøster fra Du store alpakka. Tenkte på sjal men det ene nøstet var fullt av småbiter. Så jeg nøstet opp begge nøstene og strikket en hals av de lengste delene. Halsen er stor nok til å ha to ganger rundt og er deilig og varm. Fargen er rødere i virkeligheten.

Ellers var jeg litt på restegarnkjøret i helgen og strikket en liten barnelue med ett forsøk på flette. Den er strikket i samme garn som vottene jeg strikket meg tidligere.

Det er fremdeles 10 gram igjen så det er mulig det blir et par striper på et pr sokker en gang.

En annen rest jeg hadde var 20 gram med pelsull fra Hifa. Det ble et par korte pulsvarmere i enkelt hullmønster. Resten av pelsullen gikk med til pulsvanter strikket på slutten av fjoråret.


2 kommentarer:

  1. Deilig å bli kvitt litt rester.

    SvarSlett
  2. Jeg liker alt du strikker. Men de pulsvantene var superfine. :)

    Og de merkelige dagene er nok noe som følger det å miste noen man er veldig glad i. Alt må gjennomleves første gang uten den personen. Stor og god og varm klem til deg. <3

    SvarSlett