Sider

tirsdag 15. juli 2014

Paris - del 2

En tur til Montmartre. Fantastisk utsikt utover Paris' tak.

Der skulle det finnes et stort brukt- og antikvitetsmarked. Etter litt leting fant vi markedet og så en brøkdel av det.

Ved ene utgangen sto det en ufo sånn tilfeldig plassert. 

Etter å ha ruslet rundt blant alle bodene så gikk vi atter ut i finværet. Stoppet for en kaffe og en crepes. Det er viktig å fylle på energilageret på ferie. Og på den restauranten fantes de mest fantastiske dekorerte toaletter. Reisefølge var først i kjelleren og kom tilbake med beskjed om at jeg måtte ta turen ned for der var det noe jeg ville like. Jeg fulgte oppfordringen og fant et toalett dekorert slik. 

Nå skal det sies at jeg liker solsikker, men ut fra reisefølge så måtte det finnes et rom med lavendel.... Jeg elsker duften og fargen. Så når mitt ærend var over så var naborommet ledig og der skjønte jeg hva reisefølget hadde ment....


Kvelden ble tilbrakt med shopping på Champs Ellysees. Høres ikke det fancy ut. Vi sier ikke noe om at vi var innom Yves Rocher (jeg kommer ikke over at det er virkelige butikker og ikke bare massiv reklame og sterktduftende produkter på tilbud), H&M og ikke minst Marks & Spencer. Undertøy og sokker på M&S er alltid kjekt. 

Triumfbuen er jo et fint utgangspunkt for shoppingen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar