Sider

mandag 8. desember 2014

Advent

Ingen musikalsk julekalender her i år. Litt for mye på jobb, litt for mange planer på kvelder og helger og litt lite fristet til å søke frem sanger.

Men forrige uke ble julekonsertsesongen innledet med Bugge Wesseltoft



En vakker og litt annerledes julekonsert. Den burde vært på blå resept for alle i en stressende førjulsperiode. Så vakkert og meditativt å sitte i salen og høre han. Det kan bli en tradisjon å høre han før jul.

Denne uken blir det to julekonserter. Begge er tradisjonelle - den ene mer enn den andre.

Først ut er Nordic tenors. De ser jeg hver gang de er i eller nær Oslo og min mening er at de er her alt for sjelden.

Siste denne uken er det fantastiske Oslo fagottkor. De har holdt på noen år og jeg har fulgt dem en del år nå.

Begge disse konsertene hører til blant de morsommere konsertene, men julestemningen dukker opp når man minst aner det.

Som når Nordic tenors synger O helga natt, eller fagottene kommer med Askepott, eller Julen er her.


Det dukker nok opp noen smakebiter av disse flotte artistene i desember, tenker jeg.

1 kommentar:

  1. Julekonserter er en flott opplevelse.
    Må se om jeg klarer å få med meg en
    i løpet av disse førjulstidene.
    Var på kino i går å så The cristmas chandle
    Den ga også flott julestemning.
    En nydelig film.
    Ha ei flott førjulsuke :)

    SvarSlett