Sider

søndag 24. august 2014

Sliten, lei, kvalm - Hilsen Angrende oppusser!

Behovet for å gjøre noe med tak, vegger og gulv er fremtredende i leiligheten. Det begynner å bli en stund siden.

Så her i vår fant jeg ut at denne høsten var like fin tid som noe annet. Og da var det jo så lenge til - og det ble sikkert ikke så mye. Men ting baller på seg.

Jeg skulle slipe og lakke gulv, sparkle gammel glassfiberstrie og male tak. Fordi gulvet skulle tas så må de rommene være tomme. Ergo kunne ikke hele leiligheten tas i en gang, men på tas puljevis. Så det blir oppstart på kjøkkenet.

Kjøkkenet mitt er ikke tidenes mest praktiske med tanke på oppbevaring så jeg forsøkte å komme fram til noen lure løsninger. Og det mente jeg at jeg hadde klart.... men så kom tanken snikende... Nytt kjøkken ville vært bedre - i stedet for å bygge på det som er. Så i morgen leveres det et flatpakket kjøkken fra IKEA og neste mandag kommer det arbeidere som tar vegger, tak og gulv før de monterer kjøkkenet. Jeg bor derfor i et kaos for tiden. Nå skal jeg jo da ha plass til det nye kjøkkenet liggende på stuen, jeg skal i løpet av uken helt tømme kjøkkenet sånn at rommet er tomt og klart for riving, og jeg skal bo her denne uken.

Heldigvis får jeg bo hos søsteren min mens selve oppussingen foregår.


Etter et par uker er vel kjøkkenet ferdig og da er det å flytte alt fra stuen til kjøkkenet slik at stuen kan pusses opp.

Og i sin vanlige IKEA-måte så var jo ikke alle delene tilgjengelige til i morgen.... Det ville vært for enkelt ikke sant?

Stuen min i dag. 

Men som en venninne sa i går: Det vil bli bedre om en liten stund. 



Hilsen angrende oppusser med kvalmeanfall og skuldrene over ørene. 

2 kommentarer:

  1. Det blir veldig bra til slutt:) men ein trenge litt tålmodighet underveis:)Lykke til!

    SvarSlett
  2. Tenk på sluttresultatet og gled deg! Noe HERK når det står på som verst, men det blir bra til slutt! Lykke til!

    SvarSlett